Για το σοσιαλισμό και στον 21ο αιώνα!

For socialism in the 21st Century too!

Το Ρεσάλτο σας κι ο Καραμπελιάς σας!

Ή πώς οι σοσιαλιστές μετατρέπονται σε εθνικοσοσιαλιστές

Οι ναζί και γενικά ο φασισμός μιμήθηκαν λιγάκι τους σοσιαλιστές (μέχρι και σ’ αυτό δεν μπορούσε να ‘ναι πρωτότυπος) και υποσχέθηκε κατάργηση της ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής. Έτσι ακριβώς; Περίπου! Κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής, αλλά μόνο των εβραίων, των τσιγγάνων και των ξένων. Μισός σοσιαλισμός, θα πουν. Τι να κάνουμε; Άλλωστε η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

Πατρίδα ή βαρβαρότητα
του Χρήστου Χαρίτου
μέλους της Κεντρικής Επιτροπής του ΛΑ.Ο.Σ.

Υπάρχει σε εξέλιξη ένας διάλογος, όχι ιδιαίτερα συντονισμένος, ανάμεσα σε πρόσωπα, έντυπα και φορείς που ξεκίνησαν από διαφορετικές ιδεολογικές και πολιτικές αφετηρίες, αλλά συνομολογούν σήμερα την αναγκαιότητα υπερασπίσεως της αξίας του έθνους και του εθνικού κράτους.[1] Σε αυτό τον προβληματισμό εμπλέκονται ο ΛΑ.Ο.Σ, η Α1 με την στήλη του «αριστερού πατριώτη», η ιστοσελίδα των «Ελληνικών Γραμμών», το περιοδικό «Ρεσάλτο» του Θύμιου Παπανικολάου, η «Ρήξη» του Καραμπελιά[2] και άλλοι. Αυτές δε οι σκέψεις προκάλεσαν την μήνη του Ιού της Ελευθεροτυπίας. Έκαστος εφ’ ώ ετάχθη σε αυτή την ζωή.

Εγώ θέλω να ξεκαθαρίσω την εθνικιστική θέση. Πρώτον, οι εθνικιστές αποδέχονται την ύπαρξη κοινωνικών τάξεων.[3] Με την διαφορά ότι η κοινωνική διαστρωμάτωση δεν είναι μεταξύ μίας «καθαρής» εργατικής και αστικής τάξεως, καθώς στο ενδιάμεσο ευρίσκονται μικροαστικά και μεσοαστικά στρώματα που αμβλύνουν τις διαφορές.[4] Επιπροσθέτως, εμείς δεν θεωρούμε ότι οι διάφορες κοινωνικές ομάδες βρίσκονται σε καθεστώς διαρκούς πολέμου μεταξύ τους,[5] καθώς θεωρούμε το έθνος ως τον ενοποιητικό παράγοντα όλων των ομάδων και προσώπων.[6] Εκεί διαφέρουμε ουσιαστικώς από τον μαρξισμό και τον ιστορικό υλισμό. Οι μαρξιστές βλέπουν την ιστορία βάσει της «πάλης των τάξεων». Οι εθνικιστές ερμηνεύουν την ιστορία με άξονα την πορεία των εθνών, η οποία επηρεάζεται από γεωπολιτικούς και πολιτισμικούς παράγοντες και φυσικά από τους ηγέτες τους.Δεύτερον, οι εθνικιστές δεν πολέμησαν ποτέ την εργατική τάξη και τα δίκαια αιτήματά της. Τα θεμέλια του σύγχρονου κοινωνικού κράτους τα έβαλε ο Ιωάννης Μεταξάς,[7] ο οποίος δεν δίστασε να βγάλει από την φυλακή τον κομμουνιστή βουλευτή Μανωλέα για να τον κάνει υπουργό Εργασίας! Εμείς πολεμήσαμε μόνο την προσπάθεια των κομμουνιστών να καταλύσουν την εθνική ανεξαρτησία στο όνομα της παγκόσμιας επαναστάσεως. Για εμάς ο εργάτης δεν είναι «κρέας για τα κανόνια», όπως τον θεωρούσε η παλαιά δυναστική αριστοκρατία, ούτε ένας απλός κρίκος της παραγωγικής διαδικασίας, όπως τον βλέπουν οι φιλελεύθεροι. Γι’ αυτό και στην δική μας σκέψη συνυπάρχει η εθνική κυριαρχία με την κοινωνική αλληλεγγύη. Εθνική συνοχή χωρίς κοινωνική αλληλεγγύη δεν δύναται να υπάρξει.Σήμερα, ο εργάτης, δέχεται την μεγαλύτερη επίθεση της παγκοσμιοποιήσεως. Πρώτα ο εργάτης υφίσταται την ανεργία και την πτώση του μεροκάματου από τον μετανάστη,[8] αυτός οδηγείται σε απόγνωση όταν το σχολείο του παιδιού του κατακλύζεται από μετανάστες, αυτός αδυνατεί να πληρώσει τις υπηρεσίες υγείας του ιδιωτικού τομέα, όταν η δημόσια υγεία σήμερα εξυπηρετεί αποκλειστικά τους μετανάστες. Ο πολυπολιτισμός λοιπόν δεν είναι αίτημα των εργατών, αλλά αποτελεί ιδεολόγημα των πεφωτισμένων αριστερών αστών, τύπου ΣΥΝ.Ο εθνικισμός πιστεύει στην σύζευξη του εθνικού και του κοινωνικού, της εθνικής συλλογικότητος και των ατομικών επιλογών. Γι’ αυτό και ο εθνικισμός συμπορεύεται με την δημοκρατία (ατομικά δικαιώματα) και τον κοινωνισμό. Την ίδια ώρα όμως, είναι σε σύγκρουση με τον φιλελευθερισμό και τον μαρξισμό. Οι εργάτες έχουν πατρίδα. Πατρίδα δεν έχουν το χρηματιστικό κεφάλαιο, οι πολυεθνικές ελίτ και οι νεοταξικοί αριστεροί. Χωρίς πατρίδα όμως δεν υπάρχει ούτε ελευθερία, ούτε πολιτισμός. «Πατρίδα ή βαρβαρότητα», για να θυμηθούμε τον Καστοριάδη.[9]

[1] Όταν φασίστες κι «αριστεροί» συμπλέουν, τότε σίγουρα οι φασίστες είναι αυτοί που δεν έχουν γίνει αριστεροί.
[2] Θα πάω στον Καραμπελιά, Παναγιά μου, που ‘χει λεβέντες νέους αναρχικούς κι ωραίους, τραγουδούσε ο Πανούσης πριν από καμιά 20ετία. Εμείς που ξέρουμε ότι ο αναρχισμός είναι η άλλη όψη της μικροαστικής αντίδρασης δεν παραξενευόμαστε επειδή ένας συνειδητός αναρχικός μετατρέπεται σε συνειδητό εθνικιστή, ακριβώς όπως ξέρουμε το λόγο που ένας αριστερός που τα κονομάει αρχίζει κατά κανόνα και «τσουλάει» προς τα δεξιά (ακούς Μίμη;).
[3] Το ξέρουμε. Όπως ακριβώς όλα τα αστικά κόμματα. Όπως ακριβώς η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό ν’ αφήσετε τα φούμαρα ότι δεν είστε ούτε Αριστερά ούτε Δεξιά αλλά υπεράνω αυτών των διαχωρισμών. Δεν μπορείτε να κρυφτείτε όσο κι αν το επιδιώκετε.
[4] Δεν λέτε τίποτε παραπάνω από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ σ’ αυτό το σημείο. Άλλη μια απόδειξη ότι είστε κόμμα του συστήματος και υποστηρικτές του κεφαλαίου.
[5] Είτε το θεωρείτε είτε όχι, η πάλη των τάξεων είναι παρούσα και είναι άγρια. Η πάλη των τάξεων δεν καταργείται με διατάγματα τύπου Λάσκαρη. Μόνο που τα τελευταία χρόνια ο μεγάλος ηττημένος σ’ αυτή την πάλη είναι ο εργαζόμενος. Η πάλη των τάξεων είναι παρούσα γιατί ληστεύει καθημερινά τον εργαζόμενο. Η εθνική ομογενοποίηση που επαγγέλλεστε είναι η απούσα διότι τα αφεντικά δε σκέφτονται «εθνικά» αλλά ανάλογα με την τσέπη τους, γι’ αυτό και οι Βορειοελλαδίτες βιομήχανοι απειλούν ότι θα μεταφέρουν τις βιομηχανίες τους στη ΦΥΡΟΜ. Ούτε που νοιάζονται για την πατρίδα τους. Τη τσέπη τους κοιτάνε. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι οι εργαζόμενοι να νοιάζονται για την πατρίδα τους για να ενστερνιστούν το στόχο της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας (των αφεντικών τους βέβαια) και την καθήλωση των μεροκάματων που αυτή συνεπάγεται. Για άλλη μια φορά παίζετε με τον καλύτερο τρόπο το παιχνίδι της εργοδοσίας.
[6] Μέχρι να φέρετε την εθνική ομογενοποίηση και ν’ αναγκάσετε τους βιομήχανους να δώσουν περισσότερα στους εργαζόμενους, φάτε στη μούρη την πάλη των τάξεων που είναι εδώ, είναι παρούσα, άγρια και δολοφονική. Και φαντάζομαι αν ερχόσασταν στην εξουσία θα υποχρεώνατε τα αφεντικά να κάνουν αυξήσεις στους Έλληνες με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν ο Μεταξάς κι ο Παπαδόπουλος (αλλά κι ο Χίτλερ κι ο Μουσολίνι): καθήλωση μισθών και απαγόρευση απεργιών.
[7] Ξέρουμε ότι είστε φασίστες αλλά και σεις ρε παιδιά δεν μπορείτε να το κρατήσετε κρυφό. Θέλει η έτσι να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει! Να οι θαυμαστές του Μεταξά που μιλάνε για το κοινωνικό κράτος της 4ης Αυγούστου! Υπονοούν το ΙΚΑ βεβαίως, αποσιωπώντας ότι ο ιδρυτικός νόμος του ΙΚΑ ψηφίστηκε το 1932, ότι το ΚΚΕ αγωνιζόταν καθημερινά για να εφαρμοστεί ο νόμος, κι ο Μεταξάς στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησής του το Μάη του 36 δήλωσε ότι θα αναβληθεί η εφαρμογή του νόμου του ΙΚΑ για την πανελλήνια επέκτασή μου, μέσα από τις διαμαρτυρίες των βουλευτών του ΚΚΕ και του Παπαναστασίου. Τι να σας πω! Φοβερό κοινωνικό κράτος έκανε αυτός που απλώς εφάρμοσε έναν ψηφισμένο νόμο, αυτός που δήλωνε ότι δεν έχει έρθει ακόμη καιρός για την εφαρμογή του, απαλλάσσοντας έτσι τ’ αφεντικά για 1 1/2 ακόμη έτος από την καταβολή εισφορών, όταν στο σύμφωνο Σοφούλη – Σκλάβαινα περιλαμβανόταν η άμεση λειτουργία του ΙΚΑ σε πανελλήνια βάση (διότι τοπικά το ΙΚΑ λειτουργούσε ήδη από το 35, ψευταράδες!!!). Όταν μιλάμε για το άσπρο μαύρο, ακριβώς περί τούτου πρόκειται. Μαύρο βεβαίως ή αλλιώς «εκεί που μας χρωστούσανε μας πήραν και το βόδι».
[8] Τι είναι η παγκοσμιοποίηση; Είναι ένα κακό φρούτο που πρέπει να πολεμήσουμε; Υπάρχει στ’ αλήθεια παγκοσμιοποίηση; Προσωπικά δε βλέπω καμία παγκοσμιοποίηση. Αυτό που βλέπω είναι η παγκόσμια κυριαρχία των ΗΠΑ και του κεφαλαίου τους. Οι εθνικιστές δεν αμφισβητείτε ούτε την παραμονή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ ούτε και τη λειτουργία του ιδιωτικού κεφαλαίου, γι’ αυτό και παραγνωρίζετε ότι το κεφάλαιο, που και σεις υποστηρίζετε την ύπαρξή του, όσο μεγαλώνει τόσο πιο πολύ δρα σε παγκόσμιο επίπεδο. Σιγά μην είναι κάτι το καινούργιο η παγκοσμιοποίηση. Ήδη υπάρχει από το 1900 περίπου, όταν όλες οι αγορές της γης είχαν μοιραστεί. Όταν όμως δεν είστε ενάντια στις αιτίες που δημιουργούν την «παγκοσμιοποίηση» τότε δεν είστε κι ενάντια σ’ αυτή την ίδια, πρώτα πρώτα διότι συγκαλύπτετε την πραγματική φύση της, ότι δηλαδή είναι αποτέλεσμα της μέγιστης ανάπτυξης του κεφαλαίου. Μα σεις είστε υπέρ του κεφαλαίου, το λέτε οι ίδιοι, θα το φωνάζουμε διαρκώς και μεις, γιατί ξέρουμε ότι όταν τ’ αφεντικά κηρύξουν το μεγάλο πόλεμο, θα είστε με το μέρος τους και μάλιστα οι χειρότεροι δούλοι τους.
[9] Πάντα ελπίζαμε οι φιλόσοφοι να μη παραφράζουν τα ρητά των άλλων αλλά αντίθετα να προάγουν τη φιλοσοφική σκέψη. Όταν όμως στερεύουν το γυρνάνε στην παράφραση και τον εθνικισμό. Αυτή είνα τελικά η κατάντια των μικροαστών αριστερών. Και ευτυχώς προβάλλεται παντοιοτρόπως αυτή η κατάντια για να επιβεβαιώνει το Μαρξισμό και να δίνει ζωντανά παραδείγματα για το πώς ο καιροσκοπισμός οδηγεί στον εθνικισμό. Ευχαριστούμε. Οι πατρίδες είδαμε ότι οδήγησαν στους πολέμους και τα ματοκυλύσματα. Καλές οι πατρίδες αλλά για μια συγκεκριμένη φάση της ανθρώπινης εξέλιξης. Διότι όσο υπάρχουν πατρίδες θα υπάρχουν και αυτοί που τις επιβουλεύονται, θα υπάρχουν, λοιπόν, και εχθροί. Κλειστείτε στα σύνορά σας και αρχίστε να σφάζετε όλους όσοι δεν είναι όμοιοι με σας. Το ‘χουμε ξαναδεί το έργο. Και ξέρουμε ότι η «πατρίδα» δεν προάγει τον εθνικό πολιτισμό αλλά ομογενοποιεί στο δρόμο της κακογουστιάς την πολιτιστική άποψη του Χίτλερ, του Μεταξά και της Χούντας, καταστρέφοντας τους τοπικούς πολιτισμούς, όπως έχει ήδη κάνει με το βλάχικο, τον αρβανίτικο, τον ποντιακό και το σλαβομακεδονικό, καταστρέφοντας τα τοπικά ιδιώματα, όπως το δικό μου το νησιώτικο (απ’ τον πατέρα μου) και το δικό μου το θρακιώτικο (απ’ τη μάνα μου) και κοροϊδεύοντάς τα με λογοπαίγνια του τύπου «θα σε πάρω κιμά να σε κάνω κεφτέδες». Γι’ αυτό αυτοί που φωνάζουν για «πατρίδα» στην πραγματικότητα στρέφονται ενάντια σ’ αυτή, ενάντια στο λαϊκό πολιτισμό, ενάντια στις τοπικές παραδόσεις. Γι’ αυτό αγωνιζόμαστε:

ΚΑΙ ΤΟ [10] ΤΟ ΚΑΛΟ

[10] ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΤΡΙΔΑ. ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝΩΘΕΙΤΕ!

Κ. Μαρξ – Φ. Ένγκελς

Αγωνιζόμαστε ν’ αποχτήσουμε την πατρίδα που μας έχει στερήσει το κεφάλαιο. Τόπος μας εκεί που ζούμε, λεύτερος, τόπος της δουλειάς και της δημιουργίας. Πατρίδα μας όλη η γη. Πολιτισμός μας ο λαϊκός πολιτισμός ο δικός μας αλλά και του κάθε λαού, ισότιμος και διαρκώς αναπτυσσόμενος. Αυτή την πατρίδα θα αποχτήσουμε όταν καταργήσουμε τ’ αφεντικά.

30/11/2007 - Posted by | Πολιτική, βεβαίως!

3 σχόλια »

  1. ο Καστοριαδης ειπε το «σοσιαλισμος ή βαρβαροτητα», οχι το «πατριδα ή βαρβαροτητα». Τουλαχιστον το τελευταιο δεν το εχω υποψιν μου.. Και ναι καταγοταν απο μεσαιοαστικη οικογενεια, ωστοσο και ο Τσε ειπε το «πατρια ο μουερτε». Φυσικα δεν θελω να δειξω ποσο γαματος ηταν ο Καστοριαδης, καθως ηταν ενας ανθρωπος που ειχε απορριψει την ιδεα της επαναστασης

    Σχόλιο από Beloved Virus | 25/01/2013 | Απάντηση

    • Ο Καστοριάδης ήταν ανώτατος υπάλληλος του ΟΟΣΑ και αυτό του αφαιρεί οποιοδήποτε κύρος στα λεγόμενά του. Μάλιστα η δουλειά του ήταν να προτείνει πώς θα υποδουλωθούν οικονομικά οι χώρες που έβγαιναν από την αποικιοκρατία.
      Εν πάση περιπτώσει, δόγματα δεν υπάρχουν, δεν ισχύει κάτι επειδή το έλεγε ή όχι ο Τσε, ο Μάρξ, ο Λένιν. Στην επιστήμη τα πάντα βρίσκονται υπό τη συνεχή κρίση του πειράματος και της επαλήθευσης.
      Πατρίδα είναι ο χώρος της πολιτιστικής ενότητας και συνέχειας ενός λαού, πατρίδα είναι ο πολιτισμός αυτής της πλειοψηφίας που δεν έχει καμια σχέση με τον πολιτισμό των αστικών τάξεων. Η πατρίδα της αστικής τάξης είναι μια πατρίδα που νοιάζεται μόνο για την εκμετάλλευση και τον πόλεμο. Αυτήν δεν αξίζει να την υπερασπίσει ο λαός. Η πατρίδα ενός λαού δεν είναι αντίπαλος των άλλων πατρίδων, οι πολιτισμοί είναι ισότιμοι.

      Σχόλιο από antrikos | 25/01/2013 | Απάντηση

    • Επίσης, το «σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα» το είπε η Ρόζα.

      Σχόλιο από antrikos | 25/01/2013 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: